20 Kasım 2013 Çarşamba

Hızlı Bir Animasyon : Turbo 2013

Hikayemizin asıl kahramanı olan Turbo dünyanın en iyi yarışçısı olmayı hayal eden hız tutkunu bir bahçe salyangozudur. Hızla ilgili takıntısı '' sıradan ,yavaş ve dikkatli ''salyangoz toplumunda onun tuhaf biri gibi görünmesine neden olduğundan alaylar dahil herşeye katlanan Turbo ,yaşadığı bu ''yavaş'' hayattan kaçmak ister. 

Birgün olanlara dayanamayıp otoban kenarında dolanırken tuhaf bir kaza sonucu modifiye edilmiş bir arabanın nitro dolu yakıt tankına düşer..Önceleri vücudundaki garipliklere alışamaz.Aniden far gibi yanan gözler,popişte durmaksızın çalan alarmlar ve en önemlisi inanılmaz bir hız..:D

Kendini kontrol etme aşamasındayken kardeşini alıp götüren karga hayatında bi dönüm noktası oluşturur..Kardeşini kurtardığında kendini onunla beraber bir Taco dükkanı sahibinin salyangoz yarışlarında bulur. İlginç bi deneyim yaşayan Turbo bu sayede kendini gösterme fırsatı yakalamıştır..



Zor durumdaki Taco dükkanı sahibiyle yeni Turbo imkansızı başarmak için sıra dışı bir yolculuğa çıkar. Amacı Turbo'nun kahramanı olan Guy Gagné ve Indianapolis 500’ün sunduğu en iyi isimlere karşı yarışmaktır. 
Çokta iyi niyetli olan kahramanımıza diğer yarışçı salyangozlar da katılır. Artık bi ekibi olan Turbo sınırlarının hayallerinin önüne geçmesine izin vermeyerek imkansızı başarmak üzere olan bir salyangozdur.
   

Konusu bu şekilde olan filmin ilk 15-20 dakikası olayların başlangıcını oluşturduğu için biraz durağan geçiyo..Sonrasında ise modifiye edilmiş turbo ekşından ekşına koşuyo diyebiliriz...

Fragmanını gördüğümden beri izlemek için can attığım bi film olduğundan ben izlerken çok eğlendim..
Dreamworks şirketinin daha önce yaptığı arabalar,uçaklar,rio ve shrek'de güzeldi ama  Turbo bunların dışında çok daha orjinal bi konuya sahip,olası olmayan ama hayal etmeyi kolaylaştıran, kahramanının sadece salyangoz olduğu oldukça sevimli bi hikayeydi diyebilirim..

Kısacası şu soğuk günlerde tam da battaniye altına girilip mutlu mutlu izlenicek,izleyeni biraz çocukluğa döndürücek keyifli bi animasyon..Bence mutlaka izlemelisiniz... :)



5 yorum:

  1. Bu animasyonu ben de izledim, komşumuzun küçük çocuğuyla:)) Eğlenceliydi ama beni etkileyen şey, kötü adamın kurduğu bir cümleydi, şu an hatırlamıyorum ama hayalperestlerle ilgiliydi.Bir animasyon karakterine göre fazla gerçekçiydi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ''Hiçbir hayal çok büyük değildir ve hiçbir hayalperest çok küçük değildir''...dimi... :)
      üzerinde düşününce bi animasyon filmine göre fazla gerçekçi ve akılda kalıcı bi laf..yalnız bi animasyon filminden ders almak fikri bize göre baya bi uzak... :D

      Sil
    2. Yok canım, şimdi hani bu salyongoz kötü adamın atölye tarzı yerine gidiyordu ya orada adam bir şey diyordu, acımasızcaydı ama çok gerçekçiydi :)

      Sil
    3. merakımdan gittim filmi hoplaya hoplaya bi daha izledim iyi mi.. :D
      ve hatırladım..insanların hep mazlumların yanında olmaları ve hayalperestlerin de başarabilmek için buna ihtiyaç duymaları vs vs.... ilginç bi bakış açısıydı ama her insan kendi için bi itici güce ihtiyaç duyar bence..çok takılmamıştım işin açıkçası buna.diğer cümlecik daha etkili gibi gelmişti izlerken . :D

      Sil
  2. 1..2..3.. Mimlendiniz ^^ http://koremasali.blogspot.com/2013/12/123-mim-sevdim-sevmedim-reklam-mimi.html

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...