30 Temmuz 2013 Salı

Haruyo Morita’nın Kadınları



Haruyo Morita bizdeki minyatür sanatına benzer çizimler yapan ve ağırlıklı olarak geleneksel japon kadınları figürleri çizen bi sanatçı..
Resimlerine ilk bakıldığında göze çarpan tek şey çizimlerin inanılmaz renkli ve gerçekçi oluşları..Açıkçası büyülü bi dünyaya davet edermişcesine bakmaya doyamadım ben..Bunun dışında göze çarpan hiçbir iticilik ya da bi sertlik unsuru yok..Resimlerin hepsi çok yumuşak ve naif bi havaya sahip diyebilirim..


Sanatçının özgeçmişine baktığımızda 1945 yılında Japonya’nın Kita- Katsushika kentinde doğmuş ve küçük yaşlardan itibaren sanatsal yetenekleri çok belirgin olduğundan 1960 yılında katıldığı bir resim yarışmasını kazanmış. 


1972 yılına kadar kimono ressamı ve tasarımcısı olarak çalışmış ve Morito'nun tasarımları geleneksel Japon tarzını yansıtmakta. 1977 yılında Londra’ya taşınmasıyla çalışmaları Londra, Honolulu, Los Angeles, New York, Suudi Arabistan, Tokyo ve Yokoyama gibi büyük kentlerde sergilenmiş. 


Ayrıca çalışmaları eşsiz bir ulusal miras olarak görülmektedir deniliyor tanıtımında..Genel olarak bakıldığında Japon tarihinde Edo ve Meiji dönemlerini temsil ettiği söylenebilir..Ayrıca çizimlerinin çoğunluğunu kır ortamında güzel görünen Geyşalar oluşturur..
Bakıldığında da anlaşılacağı gibi çalışmaları çok ayrıntılı,zengin ve kadınsı..

         



   

  

not:resimlerin hepsi google görsellerden alınmıştır..


2 yorum:

  1. Sayfanızdaki yapmı olduğunuz çizimleri çok güzel buldum,güzel yetenekli olmanızdan ve harika Ressamlarınızdan dolayı sızı kutluyorum.Ellerinize sağlık.Sizin için devamını diliyorum...!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim ama bi yanlış anlaşılma olmuş sanki..Çizimler bana değil Haruyo Morita adlı japon bir sanatçıya ait..Ben sadece çok beğendiğim için paylaştım hepsi bu.. :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...